Trends

Ik verdien meer dan hij

Tips om elegant om te gaan met je meerverdienersstatus

Veel vrouwen komen tegenwoordig in de soms ongemakkelijke positie dat ze de hoofdbroodwinner thuis zijn, waardoor de vraag rijst "Moet ik me daar zorgen over maken?" De beste manier om met dit gevoelige onderwerp te dealen, is je ervan bewust te zijn, niet je er zorgen over te maken.
              
Feit: In Amerika verdienen vrouwen in bijna een kwart van de huishoudens met echtgenoten tussen de 18 en 65 jaar volgens de gegevens van de American Community Survey meer dan hun mannen Onderzoekster Marianne Bertrand stelde samen met collega’s van de University of Chicago Booth School for Business in een onderzoekGender Identity and Relative Income within Households) ook vast dat veel vrouwen met een groot potentieel om meer te verdienen dan hun echtgenoten – bewust of niet – zichzelf achterstellen door thuis te blijven, slechter betaalde banen te nemen of part time te gaan werken, en zo ervoor kiezend om geen druk op hun relatie leggen door meer te verdienen. Het is ook een feit dat het percentage echtscheidingen hoger is bij stellen waarvan de vrouw meer verdient dan de man.
 
Welnu, omdat jij een van de moedige vrouwen bent die ja heeft gezegd tegen de carrière van haar dromen, hierbij een paar tips om met je nieuw verworven kennis om te gaan:     
               
              
Maak het nieuwe parcour bespreekbaar
Het maakt niet uit wie er meer verdient, het beste voor een relatie is dat beide partners gelijke inspraak hebben in gezinszaken, uitgaven, social events enz. Samen kapitein op het schip gezin zijn, is een weliswaar vermetel doel, maar moet haalbaar zijn door regelmatige ‘status of the familly' check-ins.               
              
Zie in dat huishoudelijke taken een probleem kunnen worden 
Ik ben niet graag de boodschapper van slecht nieuws, maar vrouwen die meer verdienen doen juist vaak meer in de huishouding en niet minder volgens het onderzoek ”American Time Use Survey“ uitgevoerd door het U.S. Bureau of Labor Statistics. Dit onderzoek toont aan dat terwijl mannen gemiddeld 20,8 uur per week besteden aan huishoudelijke taken en de verzorging van de kinderen, vrouwen wekelijks 33,5 uur besteden aan deze activiteiten. De onderzoekers denken dat meerverdienende echtgenotes dit mogelijk doen om eventuele angsten van hun partners te compenseren door meer huishoudelijk werk te doen. Maar een onevenredig deel van de vuile sokken kan alleen maar leiden tot ontevredenheid, verwijten en uiteindelijk een burn-out. een beter idee is de huishoudelijke taken eerlijk te verdelen.              
              
Bespreek financiële beslissingen         
Het was vaak gebruikelijk dat in een huwelijk degene die het meeste geld verdiende de grote financiële beslissingen nam. Dat dient te veranderen. Het partnerschap in je huwelijk moet uitstijgen boven het trouwboekje en financiële beslissingen moeten worden genomen door beide partijen, niet worden gebaseerd op wie hoeveel geld verdient. Spreek gezamenlijk over jullie verwachtingen en hoe er vroeger met geld werd omgegaan in de eigen families. Maak gezinsregels over het uitgeven van geld en stel elkaar vragen als: is het een item als één van de echtgenoten $150 wil uitgeven aan concertkaartjes of nieuwe schoenen? Heb je het gevoel dat een bepaald eigendom, zoals het huis of het appartement, waarin jullie wonen, meer van de één is dan van de ander? Moet die persoon dan de beslissingen nemen wat betreft de herfinanciering of zelfs inrichting? Geef een eerlijk antwoord en maak vervolgens een financieel plan dat  werkt voor je hele gezin.
               
              
Raadpleeg een therapeut             
Als je steeds opnieuw verhitte discussies krijgt over geld, financiële macht en huishoudelijke taken, dan is het tijd naar om een objectieve adviseur te gaan die je helpt om innovatieve oplossingen te vinden.

Royal Jelly Ritual

Effectief Persoonlijk Royal Jelly huidverzorging.

JAFRA’s nieuwe Royal Jelly biedt je de allernieuwste innovatie op het gebied van huidverzorging in een luxueus en persoonlijk maatwerk systeem. Door onze 7 topproducten apart of gecombineerd te gebruiken, kun je je huid helpen zijn weerstand tegen de effecten van voortijdige veroudering, stress en het milieu te behouden.     
               
92%  van de vrouwen gaf aan dat hun huid meer gehydrateerd aanvoelde en 91% van de vrouwen verklaarde dat hun huid als vernieuwd, effectief gereinigd en zachter aanvoelde *               
* percentage vrouwen dat deelnam aan een onafhankelijk consumentenonderzoek, waarbij Royal Jelly Cleansing Milk werd getest      

83% van de vrouwen merkte een aanzienlijke verbetering van de hydratatie, stevigheid en elasticiteit van de huid *  
* Percentage vrouwen dat deelnam aan een onafhankelijk klinisch onderzoek na een maand gebruik van Smooth and Firm Skin Nutrients
               
82% van de vrouwen zei dat de huid weer zijn jeugdige uitstraling terugkreeg *      
* Percentage vrouwen dat deelnam aan een onafhankelijk consumentenonderzoek, waarbij Royal Jelly Ritual Global Longevity Balm met RoyalActive Peptide werd getest               
               
Royal Jelly Global Longevity Balm
De activator  
De eerste high-performance multifunctionele balm, die JAFRA’s exclusieve RoyalActive Peptide bevat, dat de weerstand van de huid tegen stressfactoren uit het milieu en tekenen van veroudering verbetert.
Deze stimulerende, luxueuze, multifunctionele balm is samengesteld uit onze meest geavanceerde actieve ingrediënten, die de tekenen van veroudering helpen te corrigeren.        
               
Royal Jelly Extra Hydration Serum with Vitamin E
De 24-uurs hydratator          
Een uiterst geconcentreerd, effectief werkend serum, dat problemen door een droge huid behandelt. Dit krachtige serum hydrateert de huid continu en kalmeert deze tot wel 24 uur lang.          
               
Royal Jelly Vitamin Infusions Pore Minimizer Serum with Vitamin A /strong>    
De verfijner   
Een snelwerkend serum, dat de zichtbaarheid van poriën vermindert en de textuur van de huid verfijnt. Heb je een urgent porie-probleem? Gebruik dit serum om verslapping van de huid te bestrijden en de poriën schoon te houden en te verfijnen            
               
Royal Jelly Solar Protection Fluid SPF 50
De beschermer         
Een pure, lichte en niet-vettende SPF 50 beschermende fluid, met vitamine C, die helpt te beschermen tegen schade veroorzaakt door de zon, vrije radicalen en andere stressfactoren uit de omgeving. Naast het beperken van de risico’s op schade door blootstelling aan de zon, helpt hij ook de zichtbaarheid van ouderdomsvlekken te verminderen.         
               
Royal Jelly Gentle Cleansing Milk
De reiniger    
Een multitaskende cleanser verrijkt met vitamine C en plantaardige stoffen die de huid reinigt en verbetert. Deze extreem mild reinigende cleanser voedt, maakt glad en hydrateert voor een gezond uitziende huid.          
            
Royal Jelly  Smooth & Firm Skin Nutrients
De verzorger
Een dagelijkse dosis geavanceerde voeding voor je huid.
               
JAFRA Revitalizing Sonic Cleanser
De verfrisser
Zachte siliconenborsteltjes verwijderen grondig, maar zacht make-up, vuil en talg voor een frisse en stralende huid. Dit effectieve apparaat werkt doelmatiger dan alleen wassen met de handen. Doordat de dode huidcellen worden verwijderd, is je huid beter in staat om de werkzame stoffen van de andere huidverzorgingsproducten op te nemen.             
 

7 opkikkers voor je zelfvertrouwen

Probeer deze oppeppers als je een keer een beetje in een dip zit

Wat zou het geweldig zijn als we allemaal waren geboren met super veel zelfvertrouwen en dat gevoel konden vasthouden, maakt niet uit wat er gebeurt, bad hair day of wat dan ook. Maar zo is het het leven niet. De meesten van ons kunnen af en toe wel een paar wat ik opkikkers voor je zelfvertrouwen noem gebruiken. Wat trucjes die ons snel er weer bovenop krijgen als we ons beetje down voelen. Probeer er een paar en kijk of ze ook voor jou werken.
               
              
Sport 
Je gezond en vitaal voelen, draagt sterk bij aan je zelfvertrouwen. Bovendien stimuleert sporten doorgaans meteen de biochemie, wat weer goed is voor je stemming. Iets simpels als wandelen is al goed, maar een inspannende activiteit waarbij je gaat zweten, lijkt nog beter te werken, bijvoorbeeld hardlopen, kickboksen of misschien zelfs CrossFit.
               
              
Stel je voor  
Onderzoekers noemen dit de ‘best-mogelijke-toekomst’-oefening. Moeilijk is het niet: sluit je ogen en verbeeld je dat je het leven van je dromen leeft. Liefst zo gedetailleerd mogelijk. Stel je voor wat je draagt, waar je woont, wat je werksituatie is en alles wat je maar wenst. Zelfs 5 minuten per dag hiervan is voldoende om je in zo'n stralende toekomststemming te brengen dat je je afvraagt waar je zonnebril is.               
              
Link lichaam en geest       
Wees je bewust van je lichaamshouding. Ga goed rechtop staan, schouders naar achteren, hoofd omhoog en je lichaam helpt zo je hersenen om zelfbewustzijn uit te stralen. Dat is weliswaar de oude truc van ‘net zolang doen alsof totdat het uitkomt', maar daar is ook weer niet zo veel mis mee.           
              
Wees aardig               
Om te beginnen tegen jezelf. Niets, maar dan ook werkelijk niets, ondermijnt zelfvertrouwen meer dan harde, negatieve zelfkritiek. Dus spreek eens met jezelf een dag af om alleen vriendelijke, aardige dingen tegen jezelf te zeggen. Betrap je jezelf erop op een negatieve manier tegen jezelf praten, stop ermee en laat jezelf met rust. Kijk eens hoe je jezelf voelt na zo'n dag. De meeste mensen voelen zich veel gelukkiger en hebben meer vertrouwen in zichzelf. Als je aardig bent tegen jezelf, dan is het alleen maar waarschijnlijker dat je ook aardig bent tegen anderen – een vertrouwensbooster in zichzelf.
               
Doe vrijwilligerswerk         
Als je vrijwilligerswerk doet, is je geest minder met zichzelf bezig dan wanneer je flink bezig bent terwijl je anderen helpt. Veel vrijwilligerswerk biedt ook een kans om echte werkvaardigheden op te doen en verder te ontwikkelen, evenals sociale vaardigheden, hetgeen ook allemaal bijdraagt aan een beter zelfvertrouwen. Bovendien hebben onderzoeken onder mensen die vrijwilligerswerk doen aangetoond dat ze gunstiger sterftecijfers hebben en minder depressies. Denk erover na welke doelen en kwesties voor jou belangrijk zijn en ga dan vrijwilligerswerk doen bij organisatie die actief zijn op dat gebied. Kijk om uit te vinden hoe je ergens vrijwilligerswerk kunt doen op de website van een organisatie of bel met hun kantoor in jouw woonplaats. Of klik op: www.volunteer.gov, voor een reeks van vrijwilligersorganisaties in de VS.              
              
              
Omring jezelf met positief gestemden
Niets trekt het zelfvertrouwen zo ver de put in als omgaan met mensen die je vertellen dat je niet goed genoeg bent. Doe er alles aan om je te omringen met aardige, positief ingestelde mensen, die je steunen. En bedenk ook eens hoe vaak je zelf anderen bekritiseert of kleineert. Doe er alles aan om te stoppen met kritiek op anderen en wees tot steun. Als dat je levensinstelling wordt, zul je waarschijnlijk ook veel meer positieve support jouw kant op zien komen, wat zich altijd weer vertaalt in meer zelfvertrouwen.         
              
Gebruik muziek       
Eén van de oudste trucjes: stimuleer je zelfvertrouwen door naar muziek te luisteren die je inspireert. Misschien een combinatie van ouderwetse songs als Gloria Gaynors' 'I will survive' en liedjes als 'Brave' van Sara Bareillies. Je playlist wordt natuurlijk heel persoonlijk. Toch hulp erbij nodig? Begin eventueel met zoeken op Pandora of Spotify voor muziek die je gelukkig maakt en inspireert.

Die Schöne-Haut-Diät

Lebensmittel, ohne die Ihre Haut nicht leben kann

Diäten hin oder her - Wenn Ihr Diätplan Ihnen dazu rät, weniger als 1200 Kalorien pro Tag zu sich zu nehmen, dann bekommen Sie nicht die notwenigen Vitamine, Mineralstoffe und Pflanzenstoffe, die Ihre Haut braucht, um gesund zu bleiben und zu strahlen. Wenn Sie abnehmen möchten, dann am besten mit einer Kombination aus Diät und Sport, nicht mit einer extremen Low-Carb-Diät.

Die folgenden vier Nahrungsmittel sind auf vielen Diätplänen als „Böse Nahrungsmittel“ aufgelistet. Ignorieren Sie diese trotzdem nicht, denn sie haben positive Auswirkungen auf Ihre Haut. Kalorieneinsparungen können Sie immer noch anderweitig vornehmen, bspw. bei Softdrinks, Alkohol, zuckerhaltigen Nachspeisen und verarbeiteten Snacks.
 
Um die richtigen Nährstoffe zu bekommen, ist es am besten, natürliche Lebensmittel zu sich zu nehmen.

Mandeln. Diese Nüsse bieten eine ganze Reihe an positive Eigenschaften für die Haut. Sie enthalten Vitamin E und Phenolen. Die klingen nicht schön, sind aber tatsächlich nützliche Pflanzenstoffe, welche die Alterserscheinungen der Haut durch Sonnenstrahlung und umweltbedingte Einwirkungen bekämpfen. Sie enthalten außerdem eine Reihe von B-Vitaminen, einschließlich des “Schönheitsvitamins” Biotin, welches das Haarwachstum und die Gesundheit der Nägel anregt.  

Tipp: Portionskontrolle ist der Schlüssel zum Erfolg. Essen Sie nicht eine ganze Tüte, sondern zählen Sie 20 Mandeln ab (ca. 140 Kalorien) für einen Low-Carb Nachmittagssnack. Dank ihrer Ballaststoffe machen die Nüsse überraschend satt.

Avocados. Ja, Avocados haben viele Kalorien, da sie einen hohen Fettgehalt besitzen (ein Fünftel einer mittelgroßen Frucht enthält 50 Kalorien), aber es handelt sich hierbei um ein gesundes, ungesättigtes Fett. Sie sind eine ausgezeichnete Quelle an B-Vitaminen. Sie enthalten außerdem die antioxidierenden Vitamine C und E, die Ihre Haut braucht, um fest zu bleiben. Sie spenden der Haut Feuchtigkeit und sind besonders gesund.

Tipp: Verwenden Sie eine reife Avocado als gesündere Alternative für Mayonnaise auf Sandwiches. Oder verwenden Sie Teile davon zur Garnierung.
 
 
Erdnussbutter. Obwohl Erdnüsse keine richtigen Nüsse sind (sie zählen zum Gemüse, wie Bohnen) haben sie viele ähnliche Vorteile was die Nährstoffe anbelangt, wie z. B. Vitamin B – einschließlich des „Schönheitsvitamins” Biotin, dem antioxidierenden Vitamin E und Phenol. Sie sind zudem eine gute Protein-Quelle.

Tipp: Wenn Sie lieber Erdnussbutter mögen, dann vergewissern Sie sich, dass die Erdnussbutter-Marke, die Sie verwenden keinen zusätzlichen Zucker enthält. In 20 Erdnüssen sind ca. 220 Kalorien, betrachten Sie diese Handvoll also als Verzehrmenge für einen Snack.

Süßkartoffeln. Sie haben weniger Kalorien als weiße Kartoffeln und sind wahre Energiekraftwerke, besonders für die Bedürfnisse der Haut. Sie besitzen viele der antioxidierenden Vitamine A und C, die beide wichtig sind um Umwelteinflüssen vorzubeugen und zur Heilung und Verjüngung des strukturbildenden Kollagens der Haut beitragen.
 
Tipp: Eine mittelgroße Süßkartoffel hat nur ca. 100 Kalorien. Wegen ihres hohen Ballast- und Kohlenstoffgehalts haben Süßkartoffeln einen längeren Sättigungseffekt. Achten Sie aber darauf mit was Sie die Süßkartoffeln essen.
Übersetzungen einfügen 17-20 (of 22)
 |<  <  1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6  >  >|